Motoserce wesprzesz w Tesco

Rok temu na pikniku Motoserca Chełmża bawiono się znakomicie, a zebrano 29 litrów krwi. Tak zaś wygląda urna w Tesco, do której można wrzucić żeton, wspierając tegoroczną edycję imprezy. (fot. nadesłane)

Motoserce Chełmża to inicjatywa szczególna, wpisująca się w propagowaną od ośmiu lat przez całą motocyklową Polskę szlachetną akcję oddawania krwi. W naszym regionie właśnie Chełmża się wyróżnia. W tym roku 22 lipca po raz trzeci zaplanowano chełmżyński finał, podczas którego będzie można oddać krew w ramach Motoserca Chełmża.

– Planujemy oczywiście koncerty. Przypomnę, że rok temu grała u nas bluesowa Zdrowa Woda – mówi Bartosz Kieszkowski, sekretarz oddziału toruńskiego klubu motocyklowego Boruta MC Poland. – Kto wystąpi w tym roku, zdecydują m.in. środki, jakie uda nam się na ten piknik zebrać. Planujemy, jak co roku, nagrodę główną losowaną wśród krwiodawców. Być może będzie to, tak jak rok temu, skuter. Planujemy też nagrody dodatkowe w postaci sprzętu elektronicznego, akcesoriów motocyklowych, wycieczek. Oczywiście nadal i nieustannie szukamy sponsorów gotowych wesprzeć naszą akcję.

Warto wspomnieć, że pierwsza edycja Motoserca Chełmża zakończyła się wynikiem 23 litrów krwi. Oddało ją 51 krwiodawców. Rok temu litrów krwi było już 29, a oddały ją 64 osoby.

– Chcemy ten wynik przebić w tym roku – podkreśla Bartosz Kieszkowski. – Podczas pikniku 22 lipca nie może zabraknąć atrakcji, które przyciągają uczestników, a zarazem potencjalnych krwiodawców. Dlatego wzięliśmy udział w akcji sieci Tesco „Decydujesz, pomagamy”. Chodzi o wspieranie inicjatyw lokalnych. Czyli dokładnie takich jak nasza.

Inicjatywa z Chełmży przeszła wstępną ocenę, zakwalifikowała się do finału „Decydujesz, pomagamy” polegającego na poddaniu danej akcji ocenie klientów Tesco. Na Motoserce Chełmża można głosować w sklepach tej sieci znajdujących się w Chełmży, Wąbrzeźnie i Golubiu-Dobrzyniu.

– Rywalizujemy z Towarzystwem Rozwoju Gminy Płużnica. Wystarczy pobrać przy kasie w Tesco żeton i wrzucić go do naszej urny – tłumaczy Bartosz Kieszkowski. – Głosowanie trwa od 8 marca. Po dwóch tygodniach zebraliśmy 6772 głosy. Nasz rywal 2611. Mamy szansę wygrać, a dzięki temu piknik Motoserca Chełmża zostanie wsparty przez Tesco. Liczymy nie tylko na głosy motocyklistów, których co roku zjeżdża na naszą imprezę ponad setka. Liczymy na wszystkich mieszkańców regionu. Nam chodzi o krew, płyn bezcenny, którego w polskich szpitalach ciągle brakuje.