Będzie więcej informacji o Toruniu
Wzmocnienie działalności informacyjnej miasta, w tym promocja życia kulturalnego Torunia oraz rozwijanie nowoczesnych form kontaktów z mieszkańcami to zadania Magdaleny Kujawy i Marcina Jurzysty, którzy dołączyli do zespołu pracowników Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia.
Wraz z Magdaleną Kujawą na toruński rynek wydawniczy powraca Toruński Informator Kulturalno-Artystyczny „Ikar”, który redagowała nieprzerwanie w latach 2005-2020, aż do jego zawieszenia podczas pandemii w kwietniu 2020 r. Przez lata bezpłatny miesięcznik stał się ważnym źródłem informacji o życiu artystycznym miasta. Pismo zawierało nie tylko kalendarz imprez toruńskich, ale także szersze zapowiedzi, relacje zdjęciowe, wywiady z twórcami, artykuły o historii miasta i rekomendacje książkowe.
Magdalena Kujawa jest absolwentką polonistyki na UMK. Przez większość życia zawodowego była związana z kulturą. Po studiach prowadziła sklep ze sztuką użytkową, a następnie została dziennikarką w toruńskim oddziale Polskiego Radia Pomorza i Kujaw, gdzie przez ponad sześć lat relacjonowała wydarzenia kulturalne, tworzyła audycje i przeprowadzała wywiady z twórcami. W grudniu 2021 r. objęła funkcję kierowniczki Działu Marketingu w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Toruniu. W związku z decyzją prezydenta Torunia o wznowieniu wydawania „Ikara”, z początkiem września 2024 r. wróciła do urzędu na stanowisko redaktorki prowadzącej miesięcznik.
Marcin Jurzysta pochodzi z Elbląga, gdzie urodził się w 1983 roku. Z Toruniem związany od 2002 r., najpierw jako student Wydziału Filologicznego UMK, a następnie jako doktor nauk humanistycznych. Zawodowo zajmował się m.in. marketingiem oraz public relations, prowadząc od dwóch lat zajęcia z wspomnianych zagadnień na Wydziale Humanistycznym UMK oraz odpowiadając, przez ostatnie pięć lat, za komunikację i działania promocyjne w Klubie Sportowym Toruń Hokejowej Spółce Akcyjnej. Jako zastępca dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji w Urzędzie Miasta Torunia chce zadbać o efektywne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacji zewnętrznej, realizowanej nie tylko z myślą o mieszkańcach Torunia z różnych grup wiekowych, lecz również gości miasta. Planuje też wzmocnić dotychczasowe, tradycyjne formy komunikacji z mieszkańcami – podczas bezpośrednich kontaktów na realnych spotkaniach, konsultacjach i rozmowach oraz poprzez wydawnictwa drukowane.