Chełmno: w urzędzie miasta zainstalowano windę i podnośnik
Mieszkańcy miasta Chełma mogą już korzystać z oddanej do użytku windy, która zlokalizowana została w Urzędzie Miasta. W ramach inwestycji, która pochłonęła łącznie ponad 400 tys. zł, zainstalowano także zewnętrzny podnośnik.
Jednym z największych wyzwań dla miasta jest dostosowywanie obiektów i przestrzeni publicznych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i seniorów. W ten sposób likwidowane są bariery transportowe, a miasto staje się bardziej dostępne. Służy temu m.in. instalacja wind w obiektach miejskich. Pierwsza z nich pojawiła się w wyremontowanej kamienicy przy ul. Grudziądzkiej 36. Teraz mieszkańcy mogą także korzystać z windy wewnętrznej oraz podnośnika zewnętrznego, załatwiając swoje sprawy w Urzędzie Miasta Chełmna.
– Dostosowywanie miasta do potrzeb seniorów i osób z niepełnosprawnościami to jedno z naszych największych wyzwań. Krok po kroku będziemy na to wyzwanie odpowiadać, dzięki czemu mieszkańcy poczują się w mieście bardziej komfortowo, a barier w dostępności będzie coraz mniej – mówi Artur Mikiewicz, burmistrz miasta Chełmna.
Podnośnik został zlokalizowany od strony wejścia do ZUS-u. Tą drogą można się dostać nie tylko do ZUS-u, ale także do Wydziału Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska, Referatu Gospodarowania Nieruchomościami oraz Urzędu Stanu Cywilnego. Do windy z kolei można dotrzeć od podwórza urzędu. Od strony tylnego wejścia zamontowano podjazd dla niepełnosprawnych – tą drogą mieszkańcy dotrą do windy z ominięciem głównych schodów i będą mogli załatwić swoje sprawy w głównej części budynku.
– To zadanie długo wyczekiwane przez mieszkańców, zwłaszcza przez seniorów i osoby z niepełnosprawnościami. Inwestycja umożliwi im swobodne poruszanie się po obiekcie. Zależy nam na tym, aby mieszkańcy załatwiając u nas swoje sprawy, czuli się komfortowo. W związku z tym zakończyliśmy również drugi etap dostosowywania urzędu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Polegał on na zamontowaniu automatycznych drzwi – podsumowuje burmistrz Artur Mikiewicz.
Działanie współfinansowane było ze środków PFRON w ramach Programu Wyrównywania Różnic Między Regionami III kwotą 116 tys. zł. Inwestycja pochłonęła łącznie ponad 400 tys. zł.