Którędy przebiegnie obwodnica Chełmży?
Zakończył się nabór wniosków mieszkańców w sprawie planowanej trasy chełmżyńskiej obwodnicy. Radni i burmistrz miasta opublikowali swoje stanowisko.
Aby projekt obwodnicy Chełmży mógł powstać, potrzebne było porozumienie trzech instytucji samorządowych: województwa kujawsko-pomorskiego, powiatu toruńskiego, miasta Chełmża i gminy Chełmża. Obejmuje on trzy warianty poprowadzenia łącznie 9 kilometrowego odcinka nowej szosy. Trasa ma zaczynać się w Kończewicach, a kończyć koło Nowej Chełmży. Dzięki temu usprawniony zostanie transport samochodami ciężarowymi, które ominą centrum oraz komunikacja z innymi drogami.
– Najbardziej optymalnym naszym zdaniem rozwiązaniem jest zaakceptowanie i realizacja trasy granatowej, która pokrywa się z założeniami zawartymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Chełmża, jak również w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Miasta Chełmża – stwierdza burmistrz Chełmży Jerzy Czerwiński. – Trasa błękitna jest nieakceptowalna ze względu na fakt bezpośredniej ingerencji w zabudowę mieszkaniową jednorodzinną. Nie można się zgodzić, że jest ekonomicznie bardziej uzasadniona, ponieważ może powodować wzrost kolizji na tym obszarze miasta.
Do urzędu wpłynęły wnioski o zaplanowanie innego układu komunikacyjnego na wysokości ul. Dworcowej 46, ze względu na znajdujące się tam domy jednorodzinne. Czy urząd weźmie je pod uwagę?
Obecnie największe szanse na wdrożenie ma wariant trasy o długości 8,1 km i omija Chełmżę największym łukiem. Jej początek to rondo w Kończewicach, na połączeniu ze starym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 551. Trasa biegnie na północ od jeziora Archidiakonka, omija szereg zabudowań i działek położonych przy ul. Trakt. Z drogą wojewódzką łączy się w Nowej Chełmży na wysokości cmentarza. Każdy wariant trasy zakłada budowę wiaduktu oraz węzła drogowego na wysokości istniejącej linii kolejowej oraz drogi gminnej, co zapewni dojazd z obwodnicy do cukrowni.
Umowa na wybudowanie obwodnicy Chełmży została podpisana w ubiegłym roku, wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Za projekt i wykonanie odpowiada firma Polska Inżynieria z Warszawy.
Stert
17 kwietnia 2024 @ 05:20
Dla tych kilkunastu Tirów robi się obwodnicę za miliony.Ja nie czuję korków w Chelmzy .Lepiej wyremontować ulice dodać lewo i prawoskrety a takze drogi Mirakowo Zalesie Dworcowa Ogrodniki do Konczewic
Mieszkaniec
21 czerwca 2023 @ 11:10
Drodzy Państwo gdzie tu sens i logika? Na ośmiu kilometrach siedem rond? Niestety Bareja wiecznie żywy.
Włodarze ten projekt chwały wam nie przyniesie. Czas na „zasłużone” emerytury.
Kierowca
24 marca 2023 @ 12:06
Mieszkańcy nadal będą mogli jeździć po staremu Głównie chodzi tu taj o tiry które jadą z Brodnicy w stronę Gdańska to dla nich ta obwodnica nie dla mieszkańców
Kierowca
23 marca 2023 @ 19:25
Wariant przed jeziorem archidiakona jest zdecydowanie lepszy krótszy ekonomiczniejszy dla obywateli.
Granatowy to tragedia nikt nie będzie jeździł taki kawał na około przez chelmze będzie szybciej i taniej a obwodnica będzie pusta pomnik kompetencji
Kierowca
23 marca 2023 @ 19:21
Długa ta obwodnica ciekawe kto będzie jechał ponad 8km więcej ludzie.
Zdecydowana większość wybierze krótsza drogę przez centrum chelmzy.
Nadrabiać 8km nie ma szans paliwo za drogie
Czasowo szybciej i taniej będzie przez chelmze
.