Niebezpieczny przejazd w Grzywnie. PLK: Sprawdzimy widoczność
Do naszej redakcji zgłosiła się Czytelniczka, sygnalizująca niedostateczny poziom bezpieczeństwa dla kierowców na przejeździe kolejowym w Grzywnie. Poprosiliśmy Polskie Linie Kolejowe o komentarz w tej sprawie. Wiemy już m.in., kiedy w tym miejscu pojawi się nowa sygnalizacja świetlna.
Mieszkanka powiatu toruńskiego opisywała, że barierki na nowo wyremontowanym przystanku ograniczają widoczność. Tym samym kierujący, który prawidłowo zatrzymają się przed znakiem STOP, nie są w stanie dostrzec, czy pociąg nadjeżdża czy też nie. Zdaniem naszej Czytelniczki przejazd kolejowy w Grzywnie jest przez to bardzo niebezpieczny. Dodatkowo, nie działa na nim sygnalizacja świetlna.
– Przejazd kolejowo-drogowy w sąsiedztwie przystanku Grzywna jest przebudowywany w ramach zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża”. Na przejeździe podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa dzięki zabudowie nowej sygnalizacji świetlnej – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Do czasu jej uruchomienia, które planowane jest do końca października, na przejeździe ustawiono znaki „stop” oraz namalowano na jezdni znaki poziome z linią bezwzględnego zatrzymania i napisy „stop”. Każdy uczestnik ruchu drogowego zobowiązany jest do ich przestrzegania, zatrzymania się przed przejazdem i przejechania przez tory wyłącznie po upewnieniu się, że nie nadjeżdża pociąg.
PLK podkreśla przy tym, że przed przejazdem kolejowym każdy kierowca powinien zachować szczególną ostrożność – bez względu na to, w jakie urządzenia przejazd jest wyposażony.
– Jestem bardzo ostrożnym kierowcą. Ale jak mam się upewnić, że pociąg nie nadjeżdża, kiedy przez barierki nic nie widać, zwłaszcza nocą? – zastanawia się jedna z mieszkanek.
PLK zapewniło nas, że widoczność na przejeździe kolejowym w Grzywnie zostanie dodatkowo sprawdzona. Czekamy na wyniki kontroli. Do sprawy będziemy wracać.
OLO
1 października 2022 @ 16:59
Kto wymyślił w Grzywnie zejście z peronu prosto na jezdnie?
przez lata zejście z peronu było na teren przy budynkach dworcowych , ale teraz jest BEZPIECZNIE bo prosto na jezdnię!!!!! Hipokryzja !!!!
Tylko nie tłumaczcie ,że to był taki projekt= bo projekty też ktoś zatwierdził!!!