Świadczenie postojowe, kwarantanna – ekspert ZUS odpowie na pytania podczas dyżuru telefonicznego
W środę 4 listopada odbędzie się telefoniczny dyżur ekspertów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Podczas dyżuru eksperci odpowiedzą na pytania związane między innymi ze świadczeniami chorobowymi w okresie kwarantanny.
„Tym razem eksperci odpowiadać będą na pytania dotyczące prawa do świadczeń chorobowych w okresie kwarantanny, a także wyrównania obniżonego zasiłku, obliczonego na podstawie wynagrodzenia obniżonego w związku z COVID-19”
– informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Dzwonić można w godzinach 9:00-11:00. Eksperci czekają na pytania pod numerem telefonu: 502 008 688. Podczas rozmowy będzie się można dowiedzieć m.in. kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy z powodu zamknięcia placówek oświatowych oraz jakie dokumenty należy złożyć do wniosku o zasiłek chorobowy czy opiekuńczy.
Tego samego dnia będzie można także zadawać pytania o świadczenie postojowe, dodatkowe świadczenie postojowe i zwolnienie z opłacania składek, o które wnioski przedsiębiorcy z branży turystycznej, estradowej i wystawienniczej mogą składać do ZUS od 15 października.
„Jakie warunki należy spełnić, aby skorzystać ze wsparcia, wyjaśni ekspert ZUS w trakcie dyżuru telefonicznego. Odpowiedzi na pytania będzie można uzyskać 4 listopada w godz. od 9.00 do 11.00 pod numerem tel. 56 450 67 64 i w godz. od 10.00 do 12.00 pod numerem tel. 54 230 73 82”
– informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.