Płatności bezgotówkowe – za co cenią je klienci i przedsiębiorcy?
Aż 70% Polaków na codziennych zakupach wybiera płatności bezgotówkowe – tak wynika z badań konsumentów przeprowadzonych na zlecenie Fiserv Polska SA. Lubimy płacić kartą zarówno w miastach, jak i na wsi, niezależnie od wieku i zarobków. Najchętniej z tego rodzaju regulowania należności korzystają osoby między 18. a 39. rokiem życia. Ale nawet wśród seniorów, którzy ukończyli 70 lat, odsetek osób, które korzystają z karty przynajmniej raz w tygodniu, wynosi 40%*.
Tak duży odsetek użytkowników kart świadczy m.in. o tym, że i przedsiębiorcy chętnie korzystają z terminali płatniczych. Dlaczego? Urządzenia te mają wiele zalet – zarówno dla klientów, jak i właścicieli lokali usługowych, punktów handlowych, rozmaitych zakładów czy gastronomii. Sprawdź, jakie zalety mają płatności bezgotówkowe!
Za co płatności bezgotówkowe cenią klienci?
Co mają płatności bezgotówkowe, czego nie mają zakupy za gotówkę? Czynników, które przemawiają na korzyść tych pierwszych, jest kilka:
- Oszczędność czasu – nie trzeba szukać portfela, przeliczać banknotów i monet, czekać na wydanie reszty i sprawdzać, czy na pewno nie doszło do pomyłki. Wystarczy przyłożyć kartę czy telefon do terminala i ewentualnie podać kod PIN. Całość trwa kilkanaście sekund.
- Komfort – telefon czy zegarek, którym można zapłacić dotykowo, jest zawsze pod ręką i nie zabiera dodatkowego miejsca. Zakupy można zrobić po treningu w parku, w trakcie spaceru z psem itd.
- Bezpieczeństwo – zarówno gotówkę, jak i kartę można zgubić czy paść ofiarą kieszonkowca. W tym drugim przypadku można jednak szybko zastrzec kartę w banku, co ochroni pieniądze.
Jakie korzyści z obsługi płatności bezgotówkowych mają przedsiębiorcy?
Płatności bezgotówkowe to wygoda dla klientów, ale także dla przedsiębiorców. Co możesz zyskać, udostępniając taką formę regulowania płatności klientom?
- Dodatkowy przychód – terminal to także dodatkowe usługi, które możesz zaoferować klientom: cashback (czyli wypłata gotówki podczas zakupów), DCC (możliwość płacenia w walucie karty) i doładowania telefonu. To tylko kilka wybranych przykładów, które pozwalają zarobić dodatkową prowizję.
- Komfort i lepsza obsługa klienta – przyjmowanie płatności bezgotówkowych jest prostsze i szybsze niż w przypadku gotówki: brak konieczności przeliczania pieniędzy i wydawania reszty. Terminal może zostać zintegrowany z kasą lub systemem kasowym, dzięki czemu nie trzeba ręcznie wpisywać kwoty do zapłaty, co pozwala uniknąć pomyłek i przyśpiesza obsługę.
- Poszerzenie grona klientów – Twoi stali klienci z pewnością docenią kolejną opcję płatności, a nowi klienci nie zniechęcą się, jeśli odzwyczaili się od gotówki i nie noszą jej ze sobą. Być może Twoja konkurencja także opiera się wyłącznie na płatnościach bezgotówkowych i w ten sposób uda Ci się ją wyprzedzić.
Program Polska Bezgotówkowa – otrzymaj terminal za 0 zł
Dotąd nie udostępniałeś klientom opcji płatności bezgotówkowej, a teraz czujesz, że chciałbyś spróbować? Możesz to zrobić na bardzo atrakcyjnych warunkach! Dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa możesz otrzymać terminal płatniczy za darmo na rok lub do osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł. To świetna oferta dla przedsiębiorców, którzy nie są przekonani do płatności bezgotówkowych. Skontaktuj się z ekspertem PolCard i poznaj więcej szczegółów!
* Ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Źródło: https://www.polcard.pl/blog/ponad-70-proc-polakow-regularnie-placi-bezgotowkowo. Dostęp: 22.08.2023.