Perspektywy – 9 Hills Festival wyróżniony przez Polską Organizację Turystyczną
Organizowany od czterech lat w Chełmnie Perspektywy – 9 Hills Festival otrzymał wyróżnienie Polskiej Organizacji Turystycznej i Certyfikat Internautów za Najlepszy Produkt Turystyczny. Nagrodę w imieniu całego zespołu podczas uroczystej gali w Warszawie odebrał dyrektor festiwalu Adam Jendryczka.
– Te nagrody to przede wszystkim uhonorowanie mieszkańców Chełmna i ich zaangażowania w pracę nad festiwalem. Trudno szukać drugiego wydarzenia, które na taką skalę angażowałoby mieszkańców, lokalnych artystów i animatorów – mówi rzeczniczka prasowa festiwalu Klaudia Peplińska. – W ciągu czterech lat liczba mieszkańców włączonych w planowanie i realizację festiwalu wzrosła kilkukrotnie. Przy organizacji minionej edycji pracowało ponad 150 wolontariuszy, a łącznie w realizację wydarzenia zaangażowanych było 250 mieszkańców miasta. W festiwalowych atrakcjach według szacunkowych wyliczeń wzięło udział 27,5 tys. osób, a informacja o wydarzeniu na Facebooku zyskała półmilionowy zasięg – wylicza Klaudia Peplińska. – To wspólne dobro miasta, nad którego rozwojem przez cały rok pracuje liczne grono osób – dodaje.
Bardzo istotne w festiwalu są akcenty lokalne i promocja lokalnych artystów.
– Nazwa festiwalu nawiązuje do dziewięciu wzgórz, na których położone jest miasto, a twarzą każdej odsłony wydarzenia zostaje artystka z Chełmna – mówi Peplińska. – W tym roku była to fotografka Alicja Makowska-Kubów, rok temu skrzypaczka Patrycja Błaszak, twarzą drugiej edycji wydarzenia była aktorka Iga Jambor-Skupniewicz – wymienia.
Jak piszą pomysłodawcy głosowania, zgłaszane produkty turystyczne to nowatorskie i interesujące miejsca, obiekty, imprezy, wydarzenia lub przedsięwzięcia atrakcyjne dla turystów, które zapewniają im wysokiej jakości przeżycia i różnego rodzaju doznania.
– 16 października odebraliśmy w Toruniu Certyfikat Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej oraz wyróżnienie marszałka województwa kujawsko-pomorskiego w konkursie „Odkrywca 2019”. Po wrześniowym głosowaniu zorganizowanym przez K-POT zostaliśmy wytypowani do reprezentowania województwa w etapie ogólnopolskim (kapituła wybrała jeszcze dwa produkty: Dom Mikołaja Kopernika w Toruniu i Leśny Park Kultury i Wypoczynku „Myślęcinek”) oraz do reprezentowania województwa kujawsko-pomorskiego w walce o Certyfikat Internautów – opowiada o przebiegu konkursu Klaudia Peplińska.
Chełmiński festiwal, ubiegając się o Certyfikat Internautów, konkurował z takimi atrakcjami turystycznymi w Polsce jak: stadion PGE Narodowy (propozycja woj. mazowieckiego), Zamek Czocha (woj. dolnośląskie), Międzynarodowe Zawody Balonowe (woj. lubelskie), Światowy Geopark Łuk Mużakowa (woj. lubuskie), Przeworska Kolejka Wąskotorowa (woj. podkarpackie), Muzeum Emigracji w Gdyni (woj pomorskie).
– Bardzo cieszymy się z tych wyróżnień. Odbieraliśmy je w imieniu wszystkich zaangażowanych w realizację projektu – mówi Klaudia Peplińska. – Wzrastająca z roku na rok liczba osób chętnych do pracy przy festiwalu i niebywała tożsamość, która łączy chełmnian z miastem, to największe motywacje do działania. Festiwal od pierwszej edycji uruchamia w Chełmnie wiele istotnych procesów społecznych – aktywizuje lokalną społeczność, rozwija ideę wolontariatu, przy tym ożywia przestrzenie i zabytki miasta. Uświadamia, że robimy dla Chełmna coś cennego i realizujemy to wspólnie – dodaje rzeczniczka festiwalu.