Trzy warianty obwodnicy Chełmży. Ruszyły konsultacje społeczne
Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące powstania obwodnicy Chełmży. Wybrano trzy warianty. Swoje uwagi można zgłaszać do 1 października.
Już na początku tego roku podczas rozmów z samorządowcami przygotowano trzy warianty obwodnicy. Teraz zostały one uszczegółowione. Ruszyła specjalna strona internetowa, na której można zapoznać się z opisami tras. Tam też można wypełnić formularz ze swoimi uwagami.
Wypełniony i podpisany formularz w formie papierowej można też składać w siedzibie:
- Urzędu Miasta Chełmża, ul. Hallera 2, 87-140 Chełmża
- Urzędu Gminy Chełmża, ul. Wodna 2, 87-140 Chełmża
- Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz
lub wysłać elektronicznie na adres e-mail: zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl
9 października o godzinie 16 w Chełmżyńskim Ośrodku Kultury przy ul. Bydgoskiej 7 odbędzie się spotkanie dla mieszkańców z udziałem projektanta, na którym podsumowane zostaną wyniki konsultacji. Będą one jedną z podstaw wyboru wariantu rekomendowanego do dalszych prac.
Obwodnica będzie trasą jednojezdniową z dwoma pasami ruchu. Wszystkie warianty zaczynają się w Kończewicach przy skrzyżowania z drogą krajową nr 91 (Toruń-Chełmno) i kończą nieopodal Nowej Chełmży. Wszystkie zakładają też budowę wiaduktu i węzła drogowego na wysokości istniejącej linii kolejowej oraz drogi gminnej, co zapewni dojazd z obwodnicy do cukrowni.
W pierwszym wariancie trasa omija Chełmżę największym łukiem. Zaczyna się rondem w Kończewicach na połączeniu ze starym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 551. Przebiega na północ od jeziora Archidiakonka, a od strony północnej omija szereg zabudowań i działek położonych wokół ulicy Trakt. W Nowej Chełmży z istniejącą drogą wojewódzką nr 551 obwodnica połączyłaby się na wysokości cmentarza.
Drugi wariant jest najdłuższy (8,6 km). Pokrywa się w większości z wariantem pierwszym. Wyjątek stanowią dwa fragmenty drogi – pierwszą zmianą jest korekta przebiegu w rejonie miejscowości Buczek, gdzie trasa jest odsunięta bardziej na zachód; drugą istotną różnicą jest wydłużenie obwodnicy do miejscowości Pluskowęsy.
Wariant numer 3 jest z kolei najkrótszy, niespełna 7 km. Przebiega bliżej centrum Chełmży. Zakłada on między innymi budowę wiaduktów niezbędnych do przejścia nad ulicami Chełmińskie Przedmieście oraz Trakt po południowej stronie jeziora Archidiakonka. Ten wariant wiązałby się także z budową wiaduktu w rejonie ulicy Górnej.