Innowacyjna współpraca Fabryki Cukierniczej Kopernik i Starostwa Powiatowego
Starostwo Powiatowe w Toruniu i Fabryka Cukiernicza Kopernik wspólnie zrealizują kampanię promocyjną „Co ma piernik do wiatraka?”. Porozumienie podpisano 8 marca.
W ramach współpracy na etykietach wybranych produktów sygnowanych logo Fabryki Cukierniczej Kopernik umieszczone zostaną kody QR, które przeniosą do filmów promujących powiat toruński i tradycyjne dania regionalne. Wideo-wizytówek powiatu ma być 9 – wszystkie będą dotyczyć ciekawych miejsc, znanych ludzi z podtoruńskich gmin i wyróżniających się inicjatyw społecznych. Filmy będą publikowane co tydzień na stronach internetowych Starostwa Powiatowego i Fabryki Cukierniczej Kopernik oraz w mediach społecznościowych.
Wspólnie zdecydowaliśmy się na działanie, które jest nieoczywiste i innowacyjne. Takiej współpracy środowiska biznesu z lokalnym samorządem do tej pory w naszym regionie nie było! – mówi Szymon Poliński, Prezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik.
Następny etap to filmy kulinarne z udziałem kół gospodyń wiejskich, przygotowujących tradycyjne dania z piernikami lub innymi produktami Fabryki Cukierniczej Kopernik. Opracowano 15 receptur z wyraźną nutą piernikową.
Gospodynie z KGW to prawdziwe ekspertki kulinarne i ambasadorki swoich lokalnych społeczności. Zapraszając panie do udziału w tej kampanii spotkaliśmy się z wielką życzliwością i zrozumieniem naszego wspólnego pomysłu – przyznaje Starosta Toruński Marek Olszewski.
Po zakończeniu serii filmów planowana jest publikacja książki kucharskiej z nietypowymi przepisami z piernikiem. Premiera tej książki będzie miała miejsce na corocznym pikniku plenerowym, organizowanym przez starostwo i Fabrykę Cukierniczą Kopernik na terenie powiatu toruńskiego.
W uroczystym podpisaniu listu intencyjnego w sprawie przeprowadzenia kampanii wzięli udział Wiceprezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik Anna Jaranowska, przedstawiciele działu badań i rozwoju FC Kopernik oraz gospodynie z KGW: Barbara Kisielewska (KGW Przebojowe Złotorianki), Joanna Wysocka-Słoniecka (KGW Nowoczesne Gospochy), Katarzyna Kowalska (KGW Brąchnowianki), Danuta Kwiatkowska (KGW Dębinianki), Marzena Lewandowska (KGW Alebabki Ostaszewo), Iwona Skrzypczak (KGW Jezioranki z Kamionek Małych), Melania Brzustewicz (KGW Glogowianki), Liliana Trokowska (KGW Zębowo).
Logotyp kampanii „Co ma piernik do wiatraka” zaprojektował toruński artysta Marcin Treichel. Autorką konceptu logo jest Maria Kerner.